شرکت فرانسوی رنو چندی پیش برنامه آینده خود تا سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد.

شرکت فرانسوی رنو چندی پیش برنامه آینده خود تا سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد. مطابق اعلام رنو این شرکت به دنبال این است که تا سال ۲۰۲۲ تعداد فروش محصولات خود را با افزایش ۴۴ درصدی از ۳.۵ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۲ برساند. این برنامه استراتژیک با نام Drive the Future در راستای افق گروه رنو است: حمل و نقل پایدار برای همه، امروز و فردا.

همچنین این شرکت در نظر دارد که درآمد خود را به بیش از ۷۰ میلیارد یورو و حاشیه سود خود را به ۷ درصد افزایش دهد؛ به علاوه اینکه ۴.۲ میلیارد یورو در بخش تولید صرفه جویی کرده و ۱۸ میلیارد یورو را در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری نماید.

اما نکته مهم درباره این برنامه تلاش شرکت رنو در بخش خودروهای برقی است. مطابق این برنامه اعلام شده این شرکت قصد دارد تا در این بازه زمانی ۸ خودروی الکتریکی و ۱۲ مدل خودروی هیبریدی تولید کند.

 

آنگونه که برخی منابع گفته‌اند قرار است تکنولوژی PHEV (خودروهای هیبرید قابل اتصال به شبکه برق) در آینده نزدیک در محصولات دیگر اعضای اتحاد یعنی شرکت‌های رنو و نیسان مورد استفاده قرار گیرد.

رنو در حال حاضر خودروهای رنو زویی، رنو کانگو Z.E. و رنو توئیزی و SM3 Z.E. را در کره جنوبی به بازار عرضه کرده است. جدیدترین مدل در کلاس خودروهای برقی قرار است نسخه برقی ون مستر زد.ای ( Master Z.E. ) باشد.

برنامه ” Drive the Future” روی بنیان‌های قدرتمند برنامه استراتژیک پیشین رنو با نام ” Drive the Change” بنا نهاده خواهد شد. برنامه Drive the Change به رشد شرکت و افزایش سود عملیاتی رنو، هم افزایی بیشتر از طریق اتحاد با شرکت ژاپنی نیسان، توانمندی نمایندگان منطقه‌ای رنو، توسعه ترکیب محصولات رنو و رهبری در وسایل نقلیه با آنتشار آلودگی صفر در اروپا منجر شد.

کارلوس گون رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل اجرایی رنو در این مورد می‌گوید: “گروه رنو اکنون یک شرکت جهانی سالم و سود آور است که با اعتماد به نفس به آینده می‌نگرد.”

وی درباره برنامه استراتژیک ” Drive the Future” نیز می‌گوید: “این برنامه قرار است با بهره گیری از سرمایه گذاری در مناطق و محصولات کلیدی و همچنین استفاده از منابع و فن آوری های اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی و افزایش رقابت پذیری ما در بخش هزینه‌ها رشدی قدرتمند و البته پایدار را به ارمغان بیاورد. این برنامه جدید که مورد همه مردان و زنان رنویی است از تمام ظرفیت‌های ما برای نوآوری و رشد در صنعت خودروسازی که به سرعت در حال تغییر است استفاده خواهد کرد.”

اجزای کلیدی این برنامه عبارتند از:

  • تولید ۲۱ وسیله نقلیه جدید
  • توسعه حضور در بازار روسیه از طریق رنو و سرمایه گذاری در آوتوواز
  • شتاب بخشی به فرصت‌ها در چین از طریق سرمایه گذاری‌های مشترک جدید در خودروهای برقی ( EV ) و خودروهای تجاری سبک ( LCV )
  • افزایش فرصت‌های بازار در برزیل، هند و ایران
  • صرفه جویی ۴.۲ میلیارد یورویی در تولید
  • استفاده از پلتفرم‌های مشترک
  • سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد یورویی در بخش تحقیق و توسعه در طول مدت برنامه
  • توسعه خودروهای متصل
  • توسعه و ساخت ۱۵ خودروی خودران
  • خدمات حمل و نقل جدید مانند روبو تاکسی‌ها
  • جهانی سازی خودروهای سبک تجاری رنو و تبدیل آن به یک بازیگر برجسته جهانی
  • توسعه محصولات جهانی محبوب گروه
  • تولید ۸ خودروی کاملاً برقی و ۱۲ خودروی هیبریدی

این برنامه همچنین شامل سرمایه گذاری در دیجیتالی کردن تمام بخش‌های شرکت، استخدام استعدادهای جدید و افزایش مهارت‌های کارکنان نیز می‌شود. برنامه Drive the Future رقابت پذیری صنعتی گروه رنو را افزایش خواهد داد.

منبع: گروه رنو